6 iulie 2013

Iar e weekend si asta inseamna ca trebuie sa fie neaparata Happy weekend asa ca pentru editia de astazi va prezint cateva sfaturi extrem de utile pe care sa le puneti in aplicare de luni, cand va intoarceti la munca.

1. Nu umbla niciodata fara un document in mana. Oamenii cu documente in maini dau impresia unor angajati care muncesc din greu, indreptandu-se spre intalniri importante. Oamenii fara nimic in maini dau impresia ca se pregatesc pentru pauza de cafea. Oamenii cu un ziar in maini dau impresia ca se duc la toaleta. Pe deasupra, asigura-te ca iti iei seara acasa cat mai mult de lucru, generand astfel falsa impresie ca muncesti mult mai multe ore decat in realitate.

2. Foloseste calculatorul pentru a parea ocupat. De fiecare data cand folosesti calculatorul, pare ca muncesti in ochii celor care trec pe langa tine. Poti trimite si primi email-uri personale, chat-ui, sa colinzi net-ul de la un cap la altul si in general sa te simti bine fara sa faci ceva cat de cat asemanator muncii tale. Acestea nu sunt chiar beneficiile societatii despre care sustinatorii revolutiei calculatorului le place sa vorbeasca, dar nu sunt deloc rele. Cand esti prins de seful tau – si vei fi prins – cea mai buna aparare este sa spui ca inveti sa folosesti un nou program, economisind astfel bani pe cursuri de training.

3. Birou murdar. Sefii pot trece neobservati daca au birourile curate. Pentru noi ceilalti, acest lucru da impresia ca nu muncim suficient. Cladeste gramezi imense de documente in jurul spatiului tau de lucru. Privitorului, dosarele de anul trecut arata la fel ca cele de azi; volumul conteaza. Fa gramezi cat mai mari si mai late. Daca stii ca vine cineva in biroul tau, ingroapa documentul de care vei avea nevoie la jumatatea gramezii si “sapa” dupa el cand el/ea intra.

4. Mesagerie vocala. Nu raspunde niciodata la telefon daca ai mesagerie vocala. Nu te suna nimeni doar ca sa-ti dea ceva degeaba – suna pentru ca vor ca TU sa muncesti pentru EI. Asta nu e viata. Lasa-ti toate apelurile sa ajunga in mesageria vocala. Daca cineva iti lasa un mesaj care pare a insemna munca, raspunde-i in timpul pauzei de masa, cand stii ca nu e nimeni – o sa para ca esti constiincios si silitor, chiar daca nu e asa.

5. Pari nervos si suparat. Dupa cum spunea cineva, trebuie tot timpul sa incerci sa pari nervos si suparat pentru a da impresia sefilor ca esti tot timpul ocupat.

6. Pleaca tarziu de la serviciu. Intotdeauna pleaca tarziu de la servici, mai ales cand seful este inca acolo. Ai putea citi reviste sau carti pe care intotdeauna ai vrut sa le citesti dar nu ai avut timp pana tarziu spre plecare. Asigura-te ca treci pe langa biroul sefului cand pleci. Trimite mesaje importante la ore neortodoxe (cum or fi: 9:35pm, 7:05am, etc.) si in timpul sarbatorilor.

7. Suspina in mod creativ pentru a crea efect. Suspina galagios cand sunt multe persoane in jur dand impresia ca esti sub presiune.

8. Strategia de stocare. Nu este de ajuns sa faci gramezi de 
documente pe masa. Aseaza o gramada de carti pe jos, etc. (manualele groase de calculatoare sunt cele mai bune).

Si uite asa, in doar 8 pasi simpli ajungi angajatul ideal

26 de comentarii:

  1. m-am gandit la cativa colegi de-ai mei cand am citit asta! they fit to the profile! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Şi mie mi-au venit câteva persoane în minte când citeam sfaturile tale. :))
    Foarte haioase!
    Happy weekend!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum stii exact ce si acum asa ca stii cum sa le dai planul peste cap>:)

      Ștergere
  3. Sunt pline birourile de oameni de-ăştia...

    RăspundețiȘtergere
  4. Ooo, de-ar fi atat de simplu :))))

    Bune sfaturi dar cred ca deja multi ne-au luat-o inainte si le-au aplicat. Am avut cativa colegi care se pare ca le cunosteau la perfectie. :))
    Happy weekend, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se pare ca multe lume le pune in practica :))

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. Am rezolvat:) Nu stiu cum de a aterizat acolo :-?

      Ștergere
  6. Eu nu suport astfel de angajati care fug de munca in spatele hartiilor. Un sef adevarat va scapa de acesti angajati pentru ca nu isi gestioneaza bine timpul si nu sunt eficienti.
    Dar e happy weekend si se accepta.
    Seara faina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doar pentru happy weekend sunt bune regulile astea, pentru un birou din timpul saptamanii nu este deloc preferabil sa fie puse in practica:))

      Ștergere
  7. Le stiam si de aceea chiar imi privesc cu alti ochi unii colegi de serviciu, ii banuiesc de unele chestii...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Da'le planurile peste cap si spune'le ca sti ce fac acolo :))

      Ștergere
  8. Bine, bine, si ce facem cand nu lucram cu documentele?! Ci cu telefoanele? .... Stam cu telefonul la ureche si-i tot dam si vorbim cu ... nimeni, doar ca sa para ca ne facem treaba. :)))

    Bune sfaturile astea! Mai in gluma, mai in serios, dar acum chiar cred ca unii fac asa fara sa-si dea seama.

    Noapte buna si o duminica frumoasa si linistita!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stai cu telefonul la ureche si vorbesti cu prietenii, rudele :))

      Ștergere
  9. Bună reîntâlnire cu linişte şi zâmbete după furtună.
    Sfaturi bune pentru cei de modă nouă. Nouă, reformaţilor, nu ne mai folosesc. La noi circula: "şterge-l pe scrie şi scrie-l pe şterege". Timpul merge înainte, lumea evoluează şi năravurile rămân.
    Să ai un sfârşit de weekend liniştit.

    RăspundețiȘtergere
  10. Uite e duminica deja si pe aici tot weekend e, foarte frumos articol si iti doresc o duminica foarte frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  11. ...prima e de puns in pracica:)
    O duminica linistita!

    RăspundețiȘtergere
  12. Lucrurile nu sunt chiar atat de simple. :)) Saptamana faina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu siguranta nu sunt, dar pentru a aduce un zambet merg:)

      Ștergere