Iar e weekend si asta inseamna ca
trebuie sa fie neaparata Happy weekend asa ca pentru editia de astazi va
prezint cateva sfaturi extrem de utile pe care sa le puneti in aplicare de
luni, cand va intoarceti la munca.
1. Nu umbla niciodata fara un document
in mana. Oamenii cu documente in maini dau impresia unor angajati care muncesc
din greu, indreptandu-se spre intalniri importante. Oamenii fara nimic in maini
dau impresia ca se pregatesc pentru pauza de cafea. Oamenii cu un ziar in maini
dau impresia ca se duc la toaleta. Pe deasupra, asigura-te ca iti iei seara
acasa cat mai mult de lucru, generand astfel falsa impresie ca muncesti mult mai
multe ore decat in realitate.
2. Foloseste calculatorul pentru a
parea ocupat. De fiecare data cand folosesti calculatorul, pare ca muncesti in
ochii celor care trec pe langa tine. Poti trimite si primi email-uri personale,
chat-ui, sa colinzi net-ul de la un cap la altul si in general sa te simti bine
fara sa faci ceva cat de cat asemanator muncii tale. Acestea nu sunt chiar
beneficiile societatii despre care sustinatorii revolutiei calculatorului le
place sa vorbeasca, dar nu sunt deloc rele. Cand esti prins de seful tau – si
vei fi prins – cea mai buna aparare este sa spui ca inveti sa folosesti un nou
program, economisind astfel bani pe cursuri de training.
3. Birou murdar. Sefii pot trece
neobservati daca au birourile curate. Pentru noi ceilalti, acest lucru da
impresia ca nu muncim suficient. Cladeste gramezi imense de documente in jurul
spatiului tau de lucru. Privitorului, dosarele de anul trecut arata la fel ca
cele de azi; volumul conteaza. Fa gramezi cat mai mari si mai late. Daca stii
ca vine cineva in biroul tau, ingroapa documentul de care vei avea nevoie la
jumatatea gramezii si “sapa” dupa el cand el/ea intra.
4. Mesagerie vocala. Nu raspunde
niciodata la telefon daca ai mesagerie vocala. Nu te suna nimeni doar ca sa-ti
dea ceva degeaba – suna pentru ca vor ca TU sa muncesti pentru EI. Asta nu e
viata. Lasa-ti toate apelurile sa ajunga in mesageria vocala. Daca cineva iti
lasa un mesaj care pare a insemna munca, raspunde-i in timpul pauzei de masa,
cand stii ca nu e nimeni – o sa para ca esti constiincios si silitor, chiar
daca nu e asa.
5. Pari nervos si suparat. Dupa cum
spunea cineva, trebuie tot timpul sa incerci sa pari nervos si suparat pentru a
da impresia sefilor ca esti tot timpul ocupat.
6. Pleaca tarziu de la serviciu.
Intotdeauna pleaca tarziu de la servici, mai ales cand seful este inca acolo.
Ai putea citi reviste sau carti pe care intotdeauna ai vrut sa le citesti dar
nu ai avut timp pana tarziu spre plecare. Asigura-te ca treci pe langa biroul
sefului cand pleci. Trimite mesaje importante la ore neortodoxe (cum or fi:
9:35pm, 7:05am, etc.) si in timpul sarbatorilor.
7. Suspina in mod creativ pentru a
crea efect. Suspina galagios cand sunt multe persoane in jur dand impresia ca
esti sub presiune.
8. Strategia de stocare. Nu este de
ajuns sa faci gramezi de
documente pe masa. Aseaza o gramada de carti pe jos, etc. (manualele groase de calculatoare sunt cele mai bune).
documente pe masa. Aseaza o gramada de carti pe jos, etc. (manualele groase de calculatoare sunt cele mai bune).
Si uite asa, in doar 8 pasi simpli ajungi
angajatul ideal
m-am gandit la cativa colegi de-ai mei cand am citit asta! they fit to the profile! :)
RăspundețiȘtergereDeci nu este doar teorie, unii o pun si in practica:))
Ștergeresunt maestrii! :)
ȘtergereŞi mie mi-au venit câteva persoane în minte când citeam sfaturile tale. :))
RăspundețiȘtergereFoarte haioase!
Happy weekend!
Acum stii exact ce si acum asa ca stii cum sa le dai planul peste cap>:)
ȘtergereSunt pline birourile de oameni de-ăştia...
RăspundețiȘtergereCel mai probabil :)
ȘtergereOoo, de-ar fi atat de simplu :))))
RăspundețiȘtergereBune sfaturi dar cred ca deja multi ne-au luat-o inainte si le-au aplicat. Am avut cativa colegi care se pare ca le cunosteau la perfectie. :))
Happy weekend, draga mea!
Se pare ca multe lume le pune in practica :))
ȘtergereComm-ul meu a zburat la Spam :)
RăspundețiȘtergereAm rezolvat:) Nu stiu cum de a aterizat acolo :-?
ȘtergereEu nu suport astfel de angajati care fug de munca in spatele hartiilor. Un sef adevarat va scapa de acesti angajati pentru ca nu isi gestioneaza bine timpul si nu sunt eficienti.
RăspundețiȘtergereDar e happy weekend si se accepta.
Seara faina!
Doar pentru happy weekend sunt bune regulile astea, pentru un birou din timpul saptamanii nu este deloc preferabil sa fie puse in practica:))
ȘtergereLe stiam si de aceea chiar imi privesc cu alti ochi unii colegi de serviciu, ii banuiesc de unele chestii...
RăspundețiȘtergere:)) Da'le planurile peste cap si spune'le ca sti ce fac acolo :))
ȘtergereBine, bine, si ce facem cand nu lucram cu documentele?! Ci cu telefoanele? .... Stam cu telefonul la ureche si-i tot dam si vorbim cu ... nimeni, doar ca sa para ca ne facem treaba. :)))
RăspundețiȘtergereBune sfaturile astea! Mai in gluma, mai in serios, dar acum chiar cred ca unii fac asa fara sa-si dea seama.
Noapte buna si o duminica frumoasa si linistita!
Stai cu telefonul la ureche si vorbesti cu prietenii, rudele :))
ȘtergereBună reîntâlnire cu linişte şi zâmbete după furtună.
RăspundețiȘtergereSfaturi bune pentru cei de modă nouă. Nouă, reformaţilor, nu ne mai folosesc. La noi circula: "şterge-l pe scrie şi scrie-l pe şterege". Timpul merge înainte, lumea evoluează şi năravurile rămân.
Să ai un sfârşit de weekend liniştit.
O duminica frumoasa:)
ȘtergereUite e duminica deja si pe aici tot weekend e, foarte frumos articol si iti doresc o duminica foarte frumoasa.
RăspundețiȘtergereO satapamana frumoasa:)
Ștergere...prima e de puns in pracica:)
RăspundețiȘtergereO duminica linistita!
O saptamana placuta :)
ȘtergereLucrurile nu sunt chiar atat de simple. :)) Saptamana faina!
RăspundețiȘtergereCu siguranta nu sunt, dar pentru a aduce un zambet merg:)
Ștergere