12 iunie 2014

Una s-a dus au mai ramas 5. Trecem peste ele cu stoicism. Marti a fost prima proba de bac si anume oralul la romana…am asteptat destul de mult sa intru in sala dat fiind ca numele meu de familie incepe cu T… dar asta sa zicem ca a fost cea mai mica problema. Am intrat intr-un final in sala, extrag un bilet…nr 71…eu aveam in minte sa nimeresc unul de la 50 si ceva pana la 60…m-am dus prea departe aparent, dar a fost ok si asta…in mare. Adica trebuia sa citesc textul ala si sa-mi dau seama de care este…informativ, argumentativ, epistolar etc etc etc. Si am citit eu acolo de vreo 3 ori textul si tot nu stiam sigur daca e argumentativ sau informativ. Textul era un fragment din “La taifas” scris de Aurora Liiceanu. Si dupa ce il citisem deja de 3 ori am zis ca asta e, sa vedem ce iese, si m-am pus pe scris, am zis ca e si informativ si argumentativ, sa fie acolo de toate. Am zis cui ii este adresat, am extras si ideea centrala. Buun, trecem la 2…aici e aici…toti care au iesit din sala inaintea mea au avut subiecte aiurea rau de tot, despre politica, despre UE, despre importanta lcturarii textelor epistolare (a scrisorilor indosariate in romane), despre publicatiile culturale…mie mi-a picat ceva relativ usor, dar care m-a blocat tocmai pentru ca parea mult mai banal decat ce auzisem inainte si anume…”importanta evenimentelor in viata unui om”. Prima data cand am citit subiectul mi s-a parut usor si ok, dupa am stat si mi-am stors toata imaginatia la celalalt exercitiu si cand am ajuns sa fac textul argumentativ…pauza, liniste totala, stiti cum e in filmele alea cand in mijlocul pustiului trece doar o rota de paie sau de praf? Asa era in mintea mea. Am inceput de 2 ori textul ala si tot nu era ok…pana cand am zis din nou ca asta, vedem ce iese. Si m-am apucat si am scris o gramada de tampenii, dar fix tampenii, nu mi-a placut deloc ce a iesit, dar a respectat structura.


Oricum…cam asta a fost prima proba de bac…sa le vedem pe restu. Oh, si da, am luat experimentat. 




10 comentarii:

  1. Hai bafta pe mai departe!!! Iti tinem pumnii!!!
    Nu-mi dau seama nici astazi daca e ok ca incepea numele cu T :))) uneori ziceam ca e bine pentru ca mai aflam cam cum decurge examenul, mai treceau emotiile iar alteori aflam numai prostii de la cei care ieseau si mai rau ma panicam. Acum numele meu incepe cu A si incep sa ma gandesc la bietii copilasi pe care o sa-i am ca o sa fie primii la catalog :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De la T la A e diferenta mare :)) E bine ca aflii cam cum sta treaba, dar e rau ca astepti prea mult :)) Nici primu' nu e bine, dar nici printre ultimii :))

      Ștergere
  2. Felicitari! Intr-adevar, bac-ul este un show plin de artificii, mai ales de petarde. Este un show premeditat artistic. Ai scapat usor, eu am fost sa vad cum e atmosfera la cel mai shmecher liceu din Targoviste cu televiziunea si am ramas masca la ce raspunsuri am avut. Numa' si numa' prostii :))) Oricum, bafta in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hai si la mine, imi iei si mie interviu :))) imi spui inainte daca vrei cu sau fara perle ca pot si si :)))

      Ștergere
  3. Aaa...si eu cum am fost cu T la nume, am asteptat pana la ora 17, cand mai eram doar 5 persoane de intrat...deh, pofte multe au mai avut profesorii :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. Mult succes in continuare, ai inceput cu dreptul! :)
    O curiozitate, la ce eventimente se referea subiectul, la cele gen bac, maritis, primul job, prima iesire in strainatate sau evenimente culturale gen expozitii, teatre, concerte la care tot participam?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, pana acum merge bine :)
      Habar nu am :)) dar am sfarsit spunand de ambele, am formulat un argument despre nunti, botez etc si un al doilea despre evenimentele culturale si caritabile :))

      Ștergere
  5. Mult noroc in continuare... de cate ori citesc in ziar ca e vre-o proba la bac ma gandesc la tine! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Multumesc frumos:) Pana acum e bine, sper sa fie asa si in continuare:)

      Ștergere