23 octombrie 2020

Da, ati citit bine titlul, m-am sufocat, m-am sufocat de la atatea aberatii si prostie. Luna trecuta, in septembrie, am sfidat putin virusul si am fost aproape o saptamana in concediu in Spania, in Barcelona mai exact. La fel ca la toata lumea si planurile mele de concediu au avut de suferit, nu am putut sa fac tot ceea ce mi-am propus, dar in anumite limite pot spune ca am avut concediu si anul acesta. O sa ma axez pe cel din afara in acest articol. Da, in 'anul covidului' am plecat in concediu intr-o tara mai afectata decat a noastra. Da, am avut retineri, am avut temeri, am ezitat, dar totusi am facut-o. In Barcelona asa cum am mentionat mai devreme numarul de cazuri era mult mai mare decat la noi atunci si inca este, iar restrictiile in consecinta, mai accentuate decat la noi. O diferenta majora era faptul ca la ei masca era obligatorie peste tot, nu conta ca esti in interior sau exterior, masca era obligatorie, stateai fara masca doar la terasa( sa poti manca/bea) si la tine acasa, in rest trebuia sa porti masca. Am stat 6 zile acolo, dar prima zi nu am pus-o la calcul pentru ca am ajuns destul de tarziu, deci nu a fost o activitate foarte intensa, dar in celelalte 5 zile am facut urmatorul lucru, am 'notat' numarul de pasi, de km, de 'etaje urcate'. Si desi am mers foarte mult, cu temperaturi ridicate, desi am urcat pe mute la aceleasi temperaturi ridicate si am purtat masca continuu pe toata durata acestor km, cumva, nu stiu cum, nu am avut nici o problema sa respir. Am obosit cand a trebuit sa urc pe munte, asta nu neg, dar nu are nici o legatura cu masca, are legatura cu faptul ca de jumatate de an sunt o lepra sedentara care sta mai mult in casa si efortul fizic este foarte redus spre deloc( o sa vedeti in poze cum aratau statisticile in zilele precedente). O sa o iau pe zile si  o sa va arat si poze care dovedesc cele spuse, adica nu trebuie sa ma credeti pe cuvant, am purtat in permanenta ceasul care a monitorizat si contorizat aceste date

Ziua 1.

Am mers 19.02km pe jos, menitonez ca in acesti km nu sunt trecuti si cei parcursi cu metrou/tren/autobuz, sunt doar mersul pe jos, temperatura 28-30 grade. Si un total de 10h:30 - 11h cu masca purtata, am scazut momentele in care ne-am oprit la terasa sa mancam si cele 2-3 minute cat faceam poze la fiecare destinatie.

Deci aproximativ 11h cu masca pe fata, 19km de mers pe jos la 28-30 grade 


Ziua 2. 

Aici imi cer scuze, am ajuns acasa destul de foarte tarziu si nu am apucat sa fac poza la ceas si am facut screen shot la aplicatia din telefon

12,71km, majoritatea urcati pe munte( undeva la 30 etaje a contorizat telefonul). Temperatura 27-29 grade, aproximativ 9h cu masca purtata. Am facut mai multe poze in ziua aia, am stat si la terasa. 

Deci aproximativ 9h cu masca pe fata, aproape 13km, dintre care 7km au fost pe munte( deci urcari) la 27-29 grade -> am obosit pentru ca am un stil de viata foarte sedentar, dar nu am avut probleme sa respir din cauza mastii



Ziua 3.

A fost o zi ploiasa, am stat mai mult in interioare, am mers pe jos 9,38km, desi a plouat in mare parte a zilei, temperatura a fost in jurul valorii de 25 grade, aproximativ 6h de purtat masca.


Ziua 4. 

11,95km, tot undeva la 6h de purtat masca, a fost o zi mai de relaxare si de incercat chestii de mancare si de baut, deci am stat mai mult decat in celelalte zile la terasa. Temperatura a fost undeva la 27-28 grade



Ziua 5. 

13,43km, dintre care 4km au fost cu bagaje foarte mari si grele dupa noi. Temperatura a fost tot in jur de 27-28 grade. Aproximativ 7h de purtat masca. Mentionez ca in cele 7h au fost facuti acei km, masca am purtat mai mult de 14h in ziua aceea pentru ca seara am avut avionul si desigur si in aeroport si avion trebuia sa o purtam.


Daca tragem o linie, punem o temperatura medie de 27 de grade, in 5 zile( 120h) am mers in total 66,49km in diferite conditii( urcare pe munte, bagaje etc) si am facut toti acesti km purtand masca intr-un timp de 39h. Deci aproape o treime din cele 5 zile( am pus ziua de 24h) eu am purtat masca si am depus efort in caldura si cu toate astea nu m-am sufocat cum va asteptati dupa titlu, sau dupa cum se tot vehiculeaza pe la noi, ca vor sa ne omoare cu purtatul mastii, ca ne sufocam, nu putem sa respiram. Cred ca sunt un fel de extraterestru de nu am patit asta...

Tot legat de aceasta experienta vrea sa mai subliniez cateva aspecte:

Am mentionat deja ca la ei masca este obligatorie tot timpul, ce nu am mentionat este faptul ca absolut toata lumea respecta aceasta masura, toata lumea pe strada, in mijloacele de transport in comun, in interior, oriunde exceptie terasa/restaurant, oamenii purtau masca si o purtau cum trebuie, sa acopere atat gura cat si nasul. 

Tot legat de masca si terasa vreau sa povestesc o intamplare care pe mine m-a impresionat foarte tare, intr-un mod placut. La terasa am spus deja ca puteai sta fara masca ca sa poti manca si bea, dar la una din terasele unde ne-am oprit sa mancam la cateva mese distanta era un cuplu de batranei, 2 persoane in varsta, care purtau masca si la terasa, aveau fiecare ceva de baut in fata, dar isi dadeau masca jos, beau si apoi o puneau inapoi. M-a impresionat acest moment, acele persoane in varsta au inteles ca ei sunt cei mai expusi si cel mai in pericol, ca ei sunt in clasa de risc si nu vor sa se ajunga acolo. 

Ei bine, cum am ajuns in aeroport spre terminalul cu zborul spre romania, deja se observa diferenta. Masca era purtata dupa ureche, sub barbie, sub nas, nu se respecta nici un fel de distantare din proprie initiativa, se imbulzeau, se impingeau. Fara nici o rautate si cu mare regret spun asta, dar nu aveai cum sa ratezi zborul spre Romania, iti dadeai seama imediat care sunt punctele de check in si care este poarta din cauza comportamentului. Acelasi lucru l-am observat si la aterizare, cand trebuia sa asteptam semnatura de la DSP toata lumea se impingea si mai ca nu iti suflau in ceafa, evident masca era un accesoriu in plus care ii deranja.

La inceputul articolului am spus ca am avut retineri si temeri inainte si in momentul in care am plecat, dupa ce am ajuns acolo si am vazut gradul de civilizare si gradul de constientizare pe care il au oamenii de acolo acele temeri mi-au disparut, dar din nou cu mare regret o spun, au aparut din nou in ora pe care am petrecut-o in aeroport la noi la aterizare. 

Si acum imi vin foarte multe intrebari in minte, intrebari cum ar fi: De ce la altii se poate, dar la noi nu? Cum am putut sa rezist atatea ore cu masca pe fata si sa merg atatia km cu masca pe fata in caldura si sa nu ma deranjeze la respiratie in niciun fel? De ce la ei nu erau masti si manusi aruncate pe jos? La noi de ce nu se poate? Noi de ce nu putem sa evoluam? 

Dupa mai bine de jumatate de an de cand a aparut acest virus sunt extrem de multi care inca nu cred in existenta lui, care inca il considera o miscare globala conspirationista. Sincer, nu pot sa inteleg, chiar nu pot....

11 comentarii:

  1. Tu stii parerea mea, si nu o mai repet. Om fi noi idioți ăștia care putem sa respiram prin masca, om fi si idioți ca ținem distanța ca sa ii protejam pe alții...dar ma întreg cum o sa treacă de judecată cei care acum isi arată indiferenta si nepăsarea...
    Mai recent am auzit ca nu esti creștin daca umbli cu masca, ca te temi si nu crezi in Dumnezeu care te apara.
    Ii lumea mai ceva ca la un film prost...
    Nu te mai consuma pt alții, dar tine-i minte pe cei care acum au dat in laturi....perioada asta le-a scos caracterul in evidentă....

    RăspundețiȘtergere
  2. Voi recomanda oricărei persoane care caută un împrumut de afaceri domnului Benjamin care m-a ajutat cu un împrumut de patru milioane USD pentru a-mi începe afacerea și a fost rapid. La obținerea unui împrumut de la ei, a fost surprinzător cât de ușor au fost să lucreze. Procesul a fost rapid și sigur. A fost cu siguranță o experiență pozitivă. Evitați escrocii aici și contactați-l pe domnul Benjamin On. 247officedept@gmail.com. WhatsApp ... + 19893943740. dacă sunteți în căutarea unui împrumut de afaceri.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cateodata poate este mai bine sa spui stop si sa te detasezi o vreme de internet, smartphone si televizor si sa savurezi micile placeri ale vietii :)

    RăspundețiȘtergere